Men så sööööt

Sent inlägg får det bli idag, jag skriver i alla fall haha!
Läste nyss Göteborgsposten och fick syn på det sötaste
jag sett på länge ( i djurvärlden) Ett vääääääldigt litet rådjur!!!
 
Här kommer en liten text dem skrivit om den söta.
 
Pudu-hjortar har funnits på Nordens Ark sedan 2004, då de två första hjortarna flyttade dit från Danmark. Den lille pojken som föddes på valborgsmässoafton är det sjätte kidet som fötts på Nordens Ark. De andra har flyttat till olika parker i Europa för att ingå i bevarandeprojektet för pudu.
 

* Den sydliga pudun väger ca 10 kilo och har rödaktig till mörkbrun päls. Kiden föds bruna med vita fläckar. Hannen har enkla horn som blir 7-10 cm långa.

* Arten lever på Andernas bergssluttningar i södra Chile och Argentina. Det främsta hotet mot dem är att deras biotoper, områden de lever i, begränsas och förändras genom människans påverkan på dem.

* Pudun lever i bergsskogar där klimatet ofta innebär hög luftfuktighet, regn och temperaturer ned till –5 grader. De är selektiva bladätare vilket innebär att de väljer örter, blad, blommor och frukter.



Kommentarer
Anonym

Hur många syskon har du? är du hel libanes?

Svar: Hej!Jag har tre syskon. Jag är född i Sverige, men mina båda föräldrar är Libaneser :)
Men jag pratar ju självklart libanesiska
Pamela

2013-05-15 @ 16:14:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0